5 stycznia, 2023

ciężarki do ćwiczeń

Domowa sala ćwiczeń

Moda na szczupłą i zdrową sylwetkę nie przemija. Coraz więcej osób zwraca uwagę na swój wygląd i dokłada wszelkich starań, aby zadbać o swoje ciało. Dużym powodzeniem cieszy się zdrowe odżywianie, wprowadzanie odpowiednich produktów do codziennego jadłospisu czy stosowanie wyszukanych diet. Jednak najważniejsza w tym wszystkim jest aktywność fizyczna.
Nie zawsze, ze względu na pogodę czy ograniczenia czasowe, można wyjść pobiegać, pojeździć na rowerze czy uprawiać nordic walking. Pójście na siłownie czy na fitness też wymaga czasu i zorganizowania. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by ćwiczyć w domu.

Dlaczego warto ćwiczyć

Każdy zdaje sobie sprawę z tego, że aktywność fizyczna jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ma wpływ nie tylko na ilość tłuszczu i budowę mięśni, ale działa również na metabolizm. Z czego nie wszyscy zdają sobie sprawę.
Systematyczne ćwiczenia powodują lepsze ukrwienie organizmu i poprawiają pracę serca. Zwiększają wydolność płuc, poprawiają odporność i regulują ciśnienie tętnicze. Dzięki ćwiczeniom można także regenerować chrząstkę stawową.
Wystarczy kilkanaście minut wysiłku np. z ciężarkami do ćwiczeń, by znaczenie poprawić jakość snu, zwiększyć ilość wydzielanych endorfin, podnieść własną samoocenę i oczyścić umysł ze złych emocji. Odpowiednia ilość wysiłku może mieć także duży wpływ na libido i jakość życia seksualnego.

Sprzęt do domowej sali ćwiczeń

Aby systematycznie ćwiczyć i osiągać dobre efekty, wcale nie trzeba spędzać długich godzin na siłowni czy w klubie fitness. Wystarczy wygospodarować w domu kawałek podłogi, założyć wygodny stój i poświęcić ćwiczeniom odpowiednią ilość czasu i energii.
Dla lepszego efektu, komfortu ćwiczeń i własnego bezpieczeństwa powinniśmy zaopatrzyć się w kilka podstawowych sprzętów. Aby zapewnić odpowiednie podłoże podczas aktywności warto mieć matę do ćwiczeń, materac albo karimatę. Czasem wystarczy koc albo większy kawałek wykładziny podłogowej. Oprócz tego w waszej domowej sali fitness mogą znaleźć się także ciężarki do ćwiczeń, obciążniki do nadgarstków, taśmy oporowe albo skakanka.
Jeżeli dysponujemy większą przestrzenią można zakupić platformę do balansowania, ławeczkę do ćwiczeń czy nawet stacjonarny rower albo bieżnię. Warto jednak pamiętać o tym, żeby nie inwestować zbyt pochopnie. Aby osiągnąć dobre rezultaty podczas ćwiczeń najważniejsza jest systematyczność i dopasowanie wysiłku do naszego organizmu. Lepiej ćwiczyć lżej kilka razy w tygodniu niż stosować ciężki trening od czasu do czasu.

ciężarki do ćwiczeń

Ciężarki do ćwiczeń dla kobiet i mężczyzn

Ćwiczenia fizyczne regularnie wykonywane poprawiają kondycję i samopoczucie. Nie trzeba od razu wykupować karnetu na siłownię czy przygotowywać się do maratonu. Można kupić ciężarki do ćwiczeń (www.marbo-sport.pll) i w domu samodzielnie trenować. Jak wybrać ciężarki?

Domowa siłownia bez dużego nakładu finansowego

W domu można stworzyć sobie kąt do ćwiczeń. Nie trzeba mieć dodatkowego pomieszczenia i dużych pieniędzy. Wystarczy kilkadziesiąt złotych, aby móc wykonywać w domowym zaciszu trening siłowy lub aerobowy. W tym celu niezbędna będzie mata do ćwiczeń i ciężarki o różnej masie. Zalet takiego rozwiązania jest wiele. Przede wszystkim nie trzeba tracić pieniędzy na wizytę w fitness klubie czy na siłowni. Można ćwiczyć o każdej porze dnia i nocy. Nie trzeba tracić czasu na dojazdy, kupować specjalnego stroju czy torby treningowej. Z domowej siłowni mogą korzystać wszyscy członkowie rodziny i można wspólnie wyznaczać sobie cele.

Rodzaje ciężarków do ćwiczeń

Hantle do ćwiczeń powinny być dobrane pod względem masy czy materiału, z jakiego zostały wykonane. Wyróżnia się ciężarki:

– winylowe

– neoprenowe

– żeliwne

– gumowe.

Hantle winylowe można kupić za niewielkie pieniądze. Są dość duże, a wewnętrzna część wykonana jest z masy betonowej. Z zewnątrz pokryte są winylem, który jest przyjemny w dotyku. Najczęściej mają wagę od 0,5 do 5 kg. Ciężarki neoprenowe wykonane są z żeliwa i pokryte są neoprenem. Można je znaleźć w podobnym rozmiarze, co hantle winylowe. Klasykiem gatunku są hantle żeliwne, które najczęściej widuje się na siłowniach. Dostępne są krążki o różnej masie, które nadają się zarówno dla początkujących sportowców, jak i zawodowców. Gumowe ciężarki są zazwyczaj niewielkich rozmiarów i najczęściej wybierane są przez panie. Całkowicie pokryte gumą mają antypoślizgową powłokę. 

Jak wybrać najlepsze hantle do ćwiczeń?

Ciężarki powinny być dobrane ze względu na rodzaj treningu, jaki będzie wykonywany. Do ćwiczeń fitness idealnie nadają się hantle winylowe i gumowe o mniejszych obciążeniach. Można z nimi wykonywać dynamiczne ruchy, a przy tym wzmocnić siłę mięśni. Ciężarki do ćwiczeń żeliwne zdecydowanie nadają się do treningu siłowego. Ćwiczenia z hantlami żeliwnymi muszą być wykonywane z większą precyzją. Podczas wyboru należy zwrócić uwagę na ich masę. Nie wolno przesadzać i warto mierzyć siły na zamiary. Trening nie może być zbyt siłowy, gdyż może doprowadzić do kontuzji. Warto wybrać ciężarki o mniejszym obciążeniu i stopniowo je zwiększać. Dzięki temu znacznie szybciej będzie można osiągnąć zamierzony efekt. 

ciężarki do ćwiczeń

Ciężarki do ćwiczeń – dlaczego warto w nie zainwestować?

Ciężarki do ćwiczeń to jedno z najpopularniejszych przyrządów, które można używać podczas domowych treningów. Ich plusy to zdecydowanie kompaktowość i niska cena. To świetny dodatek do treningów, jeśli chcemy podnieść efektywność ćwiczeń i uniknąć rutyny. Tak zwane hantle sprawdzą się zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn w każdym wieku.

Zalety ćwiczeń z ciężarkami

Ciężarki dodane do codziennych treningów przyniosą wiele dodatkowych efektów. Takie ćwiczenia:

– angażują całe ciało do pracy

– przyspieszają efekty ćwiczeń

– pomagają spalić większą liczbę kalorii podczas treningu

– angażują do pracy więcej mięśni

– wzmacnia różne partię ciała

Jak widać, ciężarki mają wiele dodatkowych plusów, dzięki którym nasz trening będzie zdecydowanie bardziej efektowny i urozmaicony.

Jak wybrać odpowiednie ciężarki do ćwiczeń promocja?

Jak więc dostosować odpowiednie ciężarki do swoich umiejętności, siły, płci czy wieku? Ważne, aby pamiętać, żeby ciężar dostosowywać stopniowo.

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z treningiem z hantlami, warto wybrać mniejsze obciążenie, ale jednak takie, które będzie dla Ciebie delikatnym wyzwaniem. Jeśli jesteś kobietą, wybierz te o wadze od 1 do 1,5 kg, mężczyźni natomiast powinni rozpocząć od wagi 3 do 5 kg.

 

Efekty ćwiczeń z ciężarkami

Dodając obciążenia do swoich codziennych treningów, zdecydowanie szybciej zauważymy upragnione efekty. Nie tylko wzmocnimy ręce i ramiona, ale także całe ciało.

Co więcej, trening z hantlami do długości utożsamiany był z muskulaturą i siłą. Jak się jednak okazuje, taki trening ma również zastosowanie w treningach redukcyjnych. Pomaga on przyspieszyć metabolizm i pomaga spalić więcej kalorii, jest więc dobry dodatkiem do ćwiczeń cardio dla osób pragnących zgubić dodatkowe kilogramy.

Jak ćwiczyć z hantlami?

Jesteś nowicjuszem, jeśli chodzi o ciężary? Nie wiesz, od czego zacząć? Podobnie jak podczas innych treningów, ważne jest, aby porządnie się rozgrzać. Na rozgrzewkę poświeć 5-10 minut, aby mieć pewność, że Twoje mięśnie są gotowe do dalszej pracy.

Zaczynając od lżejszych hantli pamiętaj, aby stopniowo zwiększać także liczbę powtórzeń i serii. Nie zapomnij także o odpowiednim, spokojnym oddechu. Na koniec treningu konieczne będą ćwiczenia rozciągające, aby uniknąć bolesnych zakwasów.

Trening z ciężarkami to dodatkowy bodziec dla Twojego ciała, dzięki któremu szybciej zobaczysz oczekiwane efekty i wzmocnisz nie tylko ręce, ale także całe ciało. Hantle to dobra opcja do przełamania nudy w treningach i zwiększenia motywacji do ćwiczeń. Jeśli tylko są dostosowane do naszych możliwości, warto z nich korzystać w każdym wieku.